A UPC hülyének nézi az ügyfeleit |
2013-12-06 22:16:12 |
Miközben százfelől szúrják ki a szemünket a világ ezer új csodájával, mindig csak jóval később döbbenünk rá, hogy amik körülvesznek minket, azok valójában nem égi adományok, hanem korunk alap követelményei, ráadásul azoknak is, gyakran csak a minimuma. Nem beszélve arról, hogy mindezeket méregdrágán adják, persze csak ha meg tudjuk fizetni. Domján Tibor, Budapest Bizonyára sokan emlékeznek azokra az időkre, amikor gyakran nem volt villany, ami általában nem nappal volt, hanem este - ahogy a Hofi is mondta: hogy lássuk, hogy nincs. Azok az idők - már ahol - elmúltak, helyettük viszont eljöttek azok az idők, amikor a lakosság fizetésének, már igen jelentős százalékát költi villanyra, gázra és vízre. Sokak több mint a fizetésük felét. A horrorisztikus díjbefizetésekből persze telni kellene a szolgáltatóknak karbantartásra, javításra, ügyintézésre és fejlesztésre, onnan levezetve legalábbis, hogy privatizált közműcégeink akár több tíz milliárdos összegeket, csak profit formájában ki tudtak menekíteni az országból, éves szinten persze, hosszú évek óta. Mindenki tisztában van vele, hogy milyen minőségben szolgáltatnak.
Jött aztán egy új rezsi tétel a semmiből, ez az internet. Hasznossága - át nem gondoltan - vitatott, azonban nagyon drága, s bár a szolgáltatók évek óta kedvezőbbnél kedvezőbbnek hívott ajánlatokkal bombázzák a népet, a kor elvárásaihoz viszonyított megfelelő internetsebesség és szolgáltatások ára, valójában nem igazán változik a fizetésekhez képest, jelenleg havi szinten 5-10 ezer forint körül mozog. Több millió előfizető esetén, remélem senkinek sem kell bemutatni, hogy ez mekkora üzlet annak a néhány szolgáltatónak, aki kvázi ingyen lefedhette a magyar piacot, fejlesztést és szolgáltatást ígérve a lakosságnak (és az államnak).
Hónapról hónapra, több tíz milliárd forintokról beszélünk, amit csak internetszolgáltatás címszó alatt vasalnak be a lakosságon, egy már kiépített hálózaton, amit természetesen karban kell tartani, de nem igényel sem befektetésileg sem innovációkban olyan nagyságrendű változtatásokat, mint arányában bármely egyéb vállalkozástól követel meg a jelenlegi gazdasági környezet. Ez utóbbiak legtöbbjének viszont előny, sőt gyakran létszükséglet az internet, melyért búsásan megfizetnek, de amelynek hiánya vagy megbízhatatlansága sokszor megfizethetlen károkat okoz, nem mintha törekednének a szolgáltatók bárminemű kártalanításra.
Online működő hírportálként, egyszerűen nem lehet szavakba önteni, amikor egy héten keresztül háromszor vagy négyszer, órákra megbénul az egész internet, vagy egy része elérhetetlenné válik, az ügyfélszolgálatok pedig pillanatok alatt túlterheltségre hivatkozva kvázi kiszállnak a buliból.
A UPC az ország egyik vezető szolgáltatója, megbízhatóságban azonban az egyik legrosszabb. Budapesten hónapok óta számtalanszor produkáltak több órás, esetenként hosszabb teljes leállásokat, amiből több százezer ügyfelének igen gyakran nem csak anyagi, hanem jelentős egyéb kára is származott. Ezektől az ügyfelektől a UPC minden hónapban beszedi a pénzt, de soha nem kártalanítja azokat.
Molnár F. Árpád az Alsóörsi Hírhatár főszerkesztője, egy részleges internetleállást követően, az akkor még éppen csak működő facebook-oldalán a következőket írta, egy hirtelen ihlettől vezérelve:
Utoljára frissítve: 2013-12-07 20:10:59 |