Napi 7 milliót kérhet a BKV a veszteglő metrókért szerelvényenként |
2017-06-27 14:37:01 |
Ezt a Hvg.hu írta meg cikkében. A 2015 nyarán aláírt szállítói szerződés szerint „ha a szerelvényt a jótállási körbe tartozó hiba miatt két napnál több időre ki kell vonni az üzemeltetésből, akkor járműállási kárátalány illeti meg a főváros közlekedési cégét”. A szoftverek meghibásodása nevesítetten a jótállási körbe tartozik, tehát Budapest kérhetné a kártérítést. A BKV korábban azt is bejelentette, hogy a projektben meglévő késedelmek miatt (nem érkeznek a felújított metrók Budapestre) a cég már bejelentette kötbérigényét az orosz cég felé, és ez a kötbérigény meghaladja a 800 millió forintot – írja az Index.
A BKV-nak az orosz Metrovagonmassal kötött szerződésében különböző kárátalányokat és kötbérklauzulákat rögzítettek, ezeket a BKV „természetesen” érvényesíteni fogja – mondta Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója az M1-nek kedd délelőtt. A Hvg.hu azt állította korábban, hogy nem fogja érvényesíteni.
A vezérigazgató azt mondta: a szerződésben kikötötték, hogy a szerelvények hány százaléka lehet rossz egyszerre, és ezt a számot az orosz fél elérte. Ilyenkor, vagy ha késnek a szerelvények leszállításával – és sok más esetben –, automatikusan „kötbérklauzula van”. Ennek az összege most ért el egy olyan nagyságrendet, hogy értesítették az orosz felet. Az orosz cég a mai nappal is kötbérkötelembe esik, hiszen nem tudnak közlekedni a szerelvények – jegyezte meg.
Bár jelenleg úgy tűnik, hogy négy-hat hetet csúszik a felújított szerelvények érkezése, az összes, 227 kocsit jövő nyárra kell leszállítania a cégnek – mondta. A gyártókapacitásáról pedig a vezérigazgató azt mondta: az orosz metró többet rendel a Metrovagonmastól egy évben, mint a BKV az elmúlt tíz évben, tehát jövő nyárig az oroszok be tudják majd hozni a mostani lemaradást. Forrás: Index Fotó: MTI - Balogh Zoltán Utoljára frissítve: 2017-06-27 19:22:27 |