DEBRECENI HÍRHATÁR - Elmeszelte a Médiatanács a TV2-t

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2017.10.18.
 Szerda
Ma Lukács napja van.
Holnap Nándor napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2017. 08. 03. 17:49     


Elmeszelte a Médiatanács a TV2-t
A tanács a TV2 június 4-i Tények hírműsorának Ma van a nemzeti összetartozás napja című összeállítását kifogásolta.

Kiegyensúlyozatlanul tájékoztatott a TV2 egyik júniusi Tények című hírműsorában a médiatanács szerint; a testület legutóbbi ülésén más tévé- és rádióadókkal kapcsolatos médiafelügyeleti döntéseket is hozott, továbbá rádiós pályázatokban is határozott - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szerdán az MTI-vel.

A közlemény szerint a médiatanács helyt adott annak a kiegyensúlyozottsági kérelemnek, amely a TV2 június 4-i Tények hírműsorának Ma van a nemzeti összetartozás napja című összeállítását kifogásolta.

A kérelem szerint a riport ismertette a kormánypártok véleményét, a Jobbik releváns, hiányolt, ellentétes és rendelkezésre álló véleményét viszont nem, így nem tett eleget a kiegyensúlyozott tájékoztatásra vonatkozó törvényi követelményeknek.

A médiatanács felszólította a médiaszolgáltatót, hogy a törvénysértő híradással azonos időpontban tegye közzé a testület döntését vagy az erről szóló közleményt, vagy adjon lehetőséget a Jobbik Magyarországért Mozgalom álláspontjának megjelenítésére.

 

Kiegyensúlyozottsági kérdésekben a médiatanács csak kérelemre járhat el - jegyezték meg.

A testület jóváhagyó szakhatósági állásfoglalást adott ki az Avalue Befektetési Kft. és a - az egyebek mellett a Délmagyarország és a Kisalföld című megyei napilapokat, valamint a Bors című újságot is kiadó - Lapcom Kiadó Zrt. összefonódásáról.

Az Avalue Befektetési Kft. adott be a médiatanácshoz előzetes szakhatósági állásfoglalásra vonatkozó kérelmet arra vonatkozóan, hogy a tervezett összefonódás sértheti-e a sokszínű tájékozódás jogának érvényesülését.

Amennyiben a meghatározó körülmények nem változnak meg, a médiatanács állásfoglalása a kiadástól számított hat hónapig nemcsak az összefonódásban érintett feleket, hanem a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH) és a médiatanácsot is köti. Az összefonódás tényleges engedélyezése az előzetes szakhatósági állásfoglalás figyelembevételével a GVH hatáskörébe tartozik - tették hozzá.

A médiatanács döntése szerint alkalmas volt a civil aktivistákkal szembeni gyűlöletkeltésre, és nem tartotta tiszteletben az emberi méltóságot a Karc FM április 25-én sugárzott - és másnap megismételt - Paláver című műsorszáma. Az állampolgári bejelentésre indult hatósági vizsgálat eredménye alapján a rádiónak 400 ezer forint bírságot kell fizetnie, közzé kell tennie egy közleményt, és el kell távolítania az említett médiatartalmat internetes oldaláról.

A miskolci, kisközösségi Code FM 88,7 rádió 150 ezer forintos bírságot kapott, mert a rádió egyik szúrópróbaszerűen vizsgált áprilisi adáshetében kevesebb szöveges, a helyi közélettel foglalkozó és közszolgálati tartalmat, valamint hírműsort tett közzé a szerződésében foglaltakhoz, illetve a törvényi előírásokhoz képest.

Az InfoRádiót 70 ezer forint befizetésére kötelezi a testület, mert a vizsgált májusi adáshete alapján kevesebb helyi közélettel foglalkozó és hírműsort, valamint több ismétlést sugárzott, mint amit a szerződésében vállalt.

A Hatoscsatorna médiaszolgáltatójára 135 600 forintos bírságot szabott ki a tanács, mert a Romeo Caffe című műsorszámban áprilisban és májusban 452 alkalommal burkolt reklámot tett közzé egy parkettakereskedésről.

Az éves beszámolási kötelezettségüket határidőn belül nem teljesítő 41 helyi és körzeti médiaszolgáltató eljárásaiban a tanács 24 esetben felhívással élt, 17 esetben pedig 25 és 62,5 ezer forint közötti bírságot szabott ki. A médiatanács ezúttal is a fokozatosság és az arányosság elve alapján állapította meg a jogkövetkezmény mértékét - írták.

A testület rádiós pályázatokban is döntött. Eszerint az Esztergom 98,1 MHz helyi kereskedelmi rádiós frekvencia pályázatán az egyedüli tartalmilag érvényes pályázatot benyújtó Turul Média Kft. sugározhat majd Forrás Rádió néven.

Emellett a tanács véglegesítette a Budapest 98,6 MHz körzeti és a Szolnok 90,4 MHz helyi rádiós frekvencia pályázati felhívását. Az előbbi péntek óta olvasható a médiatanács honlapján, és a pályázati ajánlatot szeptember 6-án lehet benyújtani a hatósághoz, az utóbbit hétfőtől lehet megtekinteni, és szeptember 28-án lehet beadni a pályázatot.

 

MTI


További hírek

  „A célodhoz WISZ” – Wáli István Református Cigány Szakkollégium
2017. 08. 05. 19:07 debreceni-hirhatar.hu
  Debrecenben gyűjtött aláírásokat Bíró Zoltán, a „Szabad karácsony” népszavazás kezdeményezője
2017. 08. 05. 18:42 debreceni-hirhatar.hu
  Ujhelyi István: A Fidesz bűne lesz, ha az EU megbünteti Magyarországot!
2017. 08. 05. 15:57 debreceni-hirhatar.hu
  Die Presse: Orbán teljes ellenőrzést akar szerezni a regionális média felett
2017. 08. 05. 15:47 debreceni-hirhatar.hu
  Gyurcsány Ferenc: Mi az utolsó pillanatig készek vagyunk megállapodni
2017. 08. 05. 13:09 debreceni-hirhatar.hu
  Leslie Mandoki szerint rendjén van, hogy az Orbán-kormány 1,4 milliárddal támogatja az európai turnéját
2017. 08. 05. 12:24 debreceni-hirhatar.hu
  Nagyot húzott az MSZP – beveti a nagyágyút
2017. 08. 05. 12:19 debreceni-hirhatar.hu
  Tudta? Orbán Viktor a Fidesz szavazóktól is lopja a közpénzt, de azok ezt is szeretik
2017. 08. 05. 11:08 debreceni-hirhatar.hu
  Az osztrákok elleni forradalom hőseire emlékeztek Debrecenben
2017. 08. 03. 18:56 debreceni-hirhatar.hu
  A cívisvárosi kis- és középvállalkozásoknak segítenek az MFB pontokon
2017. 08. 03. 18:51 debreceni-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport