Lilla egészen gimnáziumig úgy volt kénytelen túlélni az iskolaéveket, hogy komoly tanulási nehézségekkel, teljesítmény-szorongással küzdött. Nem sokkal érettségi előtt vitték el egy szakemberhez, itt merült fel először, hogy valamilyen részképesség zavar állhat a háttérben. Lilla vizsgálata "kevert zavart" állapított meg; a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel (BTMN) küzdők kategóriájába sorolták, fejlesztő foglalkoztatásra küldték, emellett a magyar és az idegen nyelv, illetve a történelem tantárgyak esetében felmentést kapott a hagyományos értékelés alól, s engedélyezték számára, hogy írásbeli vizsga helyett szóbeli beszámolót tegyen — írja a Népszava Online.
A megfelelő kedvezmények jelentős tanulásbeli előrelépést eredményeztek: korábban problémái voltak például angolórákon, érettségijét mégis 90 százalékosra teljesítette úgy, hogy az írásbeli vizsgarészt szóbelivel válthatta ki. Ugyanígy történt a német nyelv esetében. "Ma már tudom, hogy nem hülye vagyok, csak nincs minden rendben" - fogalmazott Lilla a sikeres vizsgák után fejlesztőtanára, Czenner Júlia visszaemlékezései szerint. Lilla ma már egyetemre jár, a szakember szerint ha nem kapja meg a szükséges kedvezményeket, mentességeket, erre nem lett volna lehetősége, ahogy sok más sorstársának sem.
A cikk ITT folytatódik!
Forrás: Népszava Online
Fotó: Thinkstock