DEBRECENI HÍRHATÁR - LMP szerint balesetveszély és korrupció jellemzi a metrófelújítást

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2019.03.19.
 Kedd
Ma József napja van.
Holnap Klaudia napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2017. 06. 25. 18:53     


LMP szerint balesetveszély és korrupció jellemzi a metrófelújítást
A szerelvények felújítására 66 milliárdot fordítottak, pedig ezért lehetett volna korszerű, kényelmes és biztonságos járműveket vásárolni.

A 3-as metró felújítása jól jellemzi a Fidesz politikáját: balesetveszélyes helyzetek és korrupció egyszerre van jelen - hangsúlyozta Csárdi Antal, az LMP fővárosi képviselője budapesti sajtótájékoztatóján.

 

Úgy fogalmazott: már szinte minden napra jut egy leállás, üzemzavar, forgalomból kivont metrószerelvény. Csárdi Antal emlékeztetett: pártja korábban is elmondta, hogy a használt, felújított kocsik sem a biztonságot, sem a komfortot nem fogják a 21. században elvárható szinten biztosítani.

 

Amikor döntés született a metrófelújításról, akkor folytak a tárgyalások a paksi bővítésről Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin között – jegyezte meg, hozzátéve: “kiárusították a budapestiek biztonságát”.

 

A szerelvények felújítására 66 milliárdot fordítottak, pedig ezért már lehetett volna korszerű, kényelmes és biztonságos járműveket vásárolni. A metrófelújítás korruptságát jelzi az is, hogy a teljes – a pályarekontrukciót is magában foglaló – beruházás 137 milliárdos eredeti összegét a túlárazott 4-es metró kalkulációi alapján számolták, és most ehhez jön még egy 30 milliárdos kiadásnövekedés – mondta az LMP fővárosi képviselője.

 

Ennek a 30 milliárdnak az előteremtéséhez a főváros “lesöpörte a padlást”: tízmilliárdos nagyságrendben lekötött bankbetéteket törtek fel, továbbá hozzányúltak 23 milliárd forintnyi értékpapírhoz is, hogy “kifizessék az éhes Fidesz-közeli vállalkozókat” – fűzte hozzá.

 

Mindeközben embertelen módon több állomáson elmarad az akadálymentesítés, mert az erre szánt 20 milliárd megfeleződött, holott a 33 milliárdos pluszköltségből bőven futotta volna rá. Így viszont kizárják az utazásból a segítségre szorulókat, a babakocsival közlekedőket egy olyan vonalon, ahol naponta félmillió ember utazik, több, mint a MÁV teljes hálózatán – mondta az ellenzéki politikus.

 

Csárdi Antal kérdésre válaszolva közölte, hogy a hibás metrószerelvények kivonása után két lehetőség van: vagy nagyon gyorsan megjavítják azokat, vagy rendkívüli felmondással megszüntetik a szerződést, és új közbeszerzést írnak ki a 3-as metró felújítására. Ez utóbbi lenne a budapestiek érdeke – fűzte hozzá.

 

MTI

Fotó: MTI - Kovács Tamás


További hírek

  Bezáratják Mészárossal az ECHO TV-t
2019. 03. 18. 15:11 hirhatar.hu
  80 milliárdot tolnak Orbánék vajdasági magyar vállalkozásokba
2019. 03. 18. 10:45 hirhatar.hu
  Nyilvánosságra hozta Kásler önkényes manipulációit a mandátumát visszaadó művész
2019. 03. 18. 10:45 hirhatar.hu
  A Márciusi kiáltvány - 1848 márciusának üzenete a mai ellenzékhez
2019. 03. 17. 12:41 hirhatar.hu
  Már Rogán irányítja az Európai Uniót is
2019. 03. 17. 12:41 hirhatar.hu
  Ne legyenek illúzióink: a migránspropaganda végeredménye az új-zélandi borzalom
2019. 03. 17. 12:41 hirhatar.hu
  Amikor vége lesz a sztorinak – mert egyszer vége lesz
2019. 03. 16. 15:28 hirhatar.hu
  Márciusi ifjak helyett ásító inasok
2019. 03. 16. 09:50 hirhatar.hu
  MTI-cenzúra a szabad sajtó napjára
2019. 03. 14. 18:01 hirhatar.hu
  Lassan temethetjük Magyarországot: Schmidt Mária kezébe került a rendszerváltás meghamisítása is
2019. 03. 14. 17:30 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport