DEBRECENI HÍRHATÁR - Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2019.02.17.
 Vasárnap
Ma Donát napja van.
Holnap Bernadett napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 01. 20. 10:23     


Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó
Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.

Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.



2013 nyarán elektromos kukásautó fejlesztésébe fogtak a Debreceni Egyetem szakemberei, céges partnerekkel együttműködve. Az elmúlt másfél évben nem csupán megépítették a minden ízében „zöld” jármű prototípusát, hanem meg is kezdték vele a próbaüzemet Békéscsabán. Azért pont ott, mert a békési megyeszékhelyen található a fejlesztésben fantáziát látó TAPE Kft. székhelye, akik sajtóhírek szerint 200 millió forintot raktak a projektbe. Ennyi pénz – ráadásul a félmilliárd forintot is meghaladja a teljes bekerülési összeg – nem kevés egy kukásautóért. Azonban nem kifejezetten járműépítésről, hanem kutatás-fejlesztési tevékenységről van elsősorban szó, rengeteg mérnöki munkaóráról, vizsgálatokról, amelyek jelenleg is zajlanak.

 

A fejlesztésben aktívan szerepet vállaló mérnök, Vitéz Attila tanársegéd az autopro.hu-nak elmondta: az első néhány hónap máris számos pozitív visszajelzést eredményezett. A hulladékgyűjtést végző munkatársak például kifejezetten értékelik, hogy a dízeles járművekkel szemben nem csupán az autó közlekedési hanghatása diszkrétebb (összességében mintegy 20 decibellel alacsonyabb a zajhatás), hanem az egyedi technológiai megoldásnak köszönhetően kimarad a tömörítést kísérő klasszikus „brümmögés”.

 

Az eddigi tesztek során használt, 55 kW teljesítményű, fő meghajtásért felelős motort január folyamán 90 kW teljesítményűre cserélik. Vitéz Attila elmondása szerint nem volt gond a szerényebb erőforrással sem. Egyszerűen meg szeretnék vizsgálni, mire képes más fordulatszám, más teljesítmény mellett a jármű.



További hírek

  Dögkeselyűk – a TV2 lenyúlása után megkezdődött Vajna rádiójának a ledarálása is
2019. 02. 15. 15:21 hirhatar.hu
  A kis hamis: Palkovics majd’ egymillát markolt fel havonta a semmire az MTA-tól
2019. 02. 15. 15:21 hirhatar.hu
  Szijjártó csak a húsgolyót ismeri a svéd (köz)életszínvonalból
2019. 02. 15. 15:21 hirhatar.hu
  A Fidesz leszavazta az idén 100 éves Bálint gazda díszpolgárságát
2019. 02. 14. 17:29 hirhatar.hu
  Sz@rszag a felcsútok géniusza körül
2019. 02. 14. 12:17 hirhatar.hu
  Elérkezett az armageddon: Balázs Pali levágatta a rackahajat
2019. 02. 14. 12:17 hirhatar.hu
  LMP: Bukhatják az Európai Uniót, ha a Jobbikkal indul
2019. 02. 13. 16:29 hirhatar.hu
  „A legnagyobb magyar alapította – a legkisebb lerombolja...” – kamikaze-repülésben az MTA
2019. 02. 13. 16:29 hirhatar.hu
  Végleges: Kövér László kirúgatja Demeter Mártát
2019. 02. 12. 15:45 hirhatar.hu
  A Jobbik miatt a MAZSIHISZ is üzent Karácsony Gergelynek
2019. 02. 12. 15:45 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport