DEBRECENI HÍRHATÁR - Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2020.05.25.
 Hétfő
Ma Orbán napja van.
Holnap Fülöp napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 01. 20. 10:23     


Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó
Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.

Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.



2013 nyarán elektromos kukásautó fejlesztésébe fogtak a Debreceni Egyetem szakemberei, céges partnerekkel együttműködve. Az elmúlt másfél évben nem csupán megépítették a minden ízében „zöld” jármű prototípusát, hanem meg is kezdték vele a próbaüzemet Békéscsabán. Azért pont ott, mert a békési megyeszékhelyen található a fejlesztésben fantáziát látó TAPE Kft. székhelye, akik sajtóhírek szerint 200 millió forintot raktak a projektbe. Ennyi pénz – ráadásul a félmilliárd forintot is meghaladja a teljes bekerülési összeg – nem kevés egy kukásautóért. Azonban nem kifejezetten járműépítésről, hanem kutatás-fejlesztési tevékenységről van elsősorban szó, rengeteg mérnöki munkaóráról, vizsgálatokról, amelyek jelenleg is zajlanak.

 

A fejlesztésben aktívan szerepet vállaló mérnök, Vitéz Attila tanársegéd az autopro.hu-nak elmondta: az első néhány hónap máris számos pozitív visszajelzést eredményezett. A hulladékgyűjtést végző munkatársak például kifejezetten értékelik, hogy a dízeles járművekkel szemben nem csupán az autó közlekedési hanghatása diszkrétebb (összességében mintegy 20 decibellel alacsonyabb a zajhatás), hanem az egyedi technológiai megoldásnak köszönhetően kimarad a tömörítést kísérő klasszikus „brümmögés”.

 

Az eddigi tesztek során használt, 55 kW teljesítményű, fő meghajtásért felelős motort január folyamán 90 kW teljesítményűre cserélik. Vitéz Attila elmondása szerint nem volt gond a szerényebb erőforrással sem. Egyszerűen meg szeretnék vizsgálni, mire képes más fordulatszám, más teljesítmény mellett a jármű.



További hírek

  Elég volt – távozik a kormány célkeresztjéből az idősotthon igazgatója
2020. 05. 22. 15:50 hirhatar.hu
  287 millió forintot kapott Matolcsy bankelnök fiának cége
2020. 05. 22. 15:50 hirhatar.hu
  Szél Bernadett: Letiltott az MTI
2020. 05. 19. 12:57 hirhatar.hu
  Megijedt a koronavírustól a nemi erőszakkal gyanúsított lajosmizsei férfi
2020. 05. 17. 12:30 hirhatar.hu
  Ingyenparkolást kényszerít a fővárosra a kormány
2020. 05. 17. 12:30 hirhatar.hu
  Felemás nyitást engedélyeznek hétfőtől Budapesten
2020. 05. 17. 12:30 hirhatar.hu
  A fővárosi kerületektől lenyúlt milliárdokat kínai orvoslásba tolja Orbán
2020. 05. 16. 11:05 hirhatar.hu
  10 millió forint támogatást kap minden NB I-es focicsapat a járvány miatt
2020. 05. 14. 17:37 hirhatar.hu
  Rémhírterjesztési Űrlappal segítenénk a rémhírterjesztők könnyebb felkutatását
2020. 05. 14. 17:37 hirhatar.hu
  Kórházi ellátásra alkalmatlan lélegeztetőgépeket portyázott Orbán Kínából
2020. 05. 13. 11:55 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport