|
|
|
Tweet |
|
|
|
Az MTI a Magyar Időkben megjelent hírrel összefüggésben kereste meg a NAV-ot, amely szerint a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. és Mahir Cityposter Kft.-nél nyomozás folyik költségvetési csalás miatt, a Jobbik plakátkampánya kapcsán.
Az MTI a Magyar Időkben megjelent hírrel összefüggésben kereste meg a NAV-ot, amely szerint a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. és Mahir Cityposter Kft.-nél nyomozás folyik költségvetési csalás miatt, a Jobbik plakátkampánya kapcsán.
Részleteket az adóhivatal a nyomozás érdekeire való hivatkozással nem közölt.
A Magyar Idők pénteki számában olvasható cikk szerint a két cég megtévesztette a NAV-ot azzal, hogy lényegesen kevesebb hirdetési felületet vallott be annál, mint amennyit valójával a Jobbik rendelkezésére bocsátottak.
Hollik István, a KDNP országgyűlési képviselője sajtótájékoztatóján a témával kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy milliárdos méreteket ölthet a “Jobbik-Simicska korrupció”. Szerinte a Jobbik “összevissza beszél” a plakátok számáról és arról, hogy mennyi ideig bérelte a felületeket.
Vona Gábor 2500 plakátról beszélt, de akár ezerrel is több lehet ennél – mondta. Hozzátette: a pártelnök áprilisban azt nyilatkozta, hogy egy hónapra bérelték a plakáthelyeket, ehhez képest ma még ugyanúgy láthatók a plakátok mindenhol – tette hozzá a kormánypárti képviselő.
A Magyar Idők arról írt, hogy míg Vona Gábor 2500 plakátot említett, addig Szabó Gábor pártigazgató már 2468 mondott. Mirkóczki Ádám szóvivő azt nyilatkozta, hogy májusra kevesebb, összesen 2340 plakátot helyeztek el. A Jobbik sajtóosztálya pedig egy negyedik számot is közölt: szerintük összesen 2000 plakáthelyet vettek.
A Híradó ezúttal is szerette volna megtudni, hogy az eddig napvilágot látott számok közül melyik a helyes, vagyis hogy a Jobbik tulajdonképpen hány plakáthelyet és mennyiért vett a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó cégektől.
Pontos számot Jakab Péter, a párt plakátkampányért felelős szóvivője sem közölt. A Híradó kérdésére azt válaszolta, 2200 és 2500 közötti óriásplakáthelyet rendeltek meg. A költségekről is csak annyit írt, hogy 150 milliós hitelből és megtakarításokból fedezték a kampányt.
Hollik István szerint a Jobbik azt mondja, a piaci szokásoknak megfelelő szerződést kötöttek, ami pedig a kormánypárti képviselő számításai alapján – három hónappal és a közölt számú plakáthellyel kalkulálva – azt jelentené, hogy mintegy 2,5 milliárd forintba került nekik a kampány. Hozzáfűzte: a Jobbik tavalyi költségvetési támogatása viszont 476 millió forint volt, a mostani plakátozás értéke pedig az ötszöröse ennek. A kereszténydemokrata politikus szerint ez azt mutatja, hogy a nagyvállalkozó egyszerűen megvette a Jobbikot.
MTI |
|
|
|